Tacosfyllda baguetter

Åh, här för ett tag sen testade jag något nytt. Tacos fyllda baguetter. SÅ GOTT. Och blev sååå mätt.. 5 stycken räckte gott för mig! Hade sett något liknande i en video och ville veganisera det och då kom en människa på att man kunde ha en tacosmix i baguetterna så jag var tvungen att testa!
 
 
 
Mina ingredienser
Baguetter
Soyafärs
Salsasås
Majs
Tomater
Gurka
Paprika
Imat fraiche (Vegansk cremefraiche)
Vego ost (Tips; en småltbar, dock hade jag ingen!
 
Guacamole
Avokado
Citronsaft
Imat matlagningsgrädde
Vitlök
Chilikrydda
 
Ugnstemp: 225°C (endast för att värma maten och smälta osten)
 
Först började jag steka min färs, och under tiden som den puttrade i pannan så hackade jag alla mina grönsaker. När allt var färdighackat och färsen var klar så blandade jag allt i en stor skål. 
Jag blandade redan allt och blandade även i önskad mängd med Taco-salsa och imat fraiche! Det är klart när det ser ut som kattmat, haha, mycket godare än det ser ut, och om man vill undvika kattmatslooken kan man avstå från fraichen!
 
 
 
 
Sedan gick jag över till mina baguetter, tog en vass kniv och snittade upp dem för att kunna gröpa ut dem. När det sedan var klart började jag fylla dem!
 
 
 
 
Sedan var det dags att göra guacamolen (Jag hann med den under tiden som jag gjorde färsen).
Ni kan självklart gå efter erat vanliga men såhär gör jag min!
Jag väljer förs hur många avokados jag behöver, mosar dem i en skål med en gaffel. Till min mängd avokado använde jag 1 stor klyfta vitlök. Krossade vitlöken, blandade i, och häller sen ner önskad mängd citronsaft efter önskad syrlighet. Jag blandar ofta ner lite matlagningsgrädde och och toppar med chilikrydda, ibland även salt och peppar!
 
 
 
 
När jag är klar med guacamolen lägger jag över det som ett täcke på tacofärsen och grönsakerna i baguetterna och toppar sedan med ost! 
 
 
 
 
Sen fick de inte plats hela i min ugn så jag delade dem på mitten och stoppade in dem i ugnen tills osten hade smält och skar sen upp dem i små bitar när de var klara!
 
 
 
Hoppas det smakar!
Ciao!
1 ida:

skriven

Men Ååååh, det här måste jag absolut testa någon gång.. Perfekt till buffé/plockmat också ju, mumms!

Svar: Ja, och så blir man så mätt! räcker åt många! :D
Isa Lewis, 18, Stockholm stad

2 Joanna- 8 självmordsförsök senare- Livet med Asperger och Bipolär sjukdom:

skriven

ser riktigt gott ut

Svar: Och det var det också, du måste testa!
Isa Lewis, 18, Stockholm stad

Kommentera här: